Moeilijke gesprekken: eerst begrip, dan argumenten
Je team informeren dat er geen bonus in zit dit jaar. Een collega aanspreken op een vervelende gewoonte. Medewerkers die niet luisteren of die boos of teleurgesteld reageren op feedback. Een klant die zijn eisen stelt. Elke persoon heeft in zijn werk te maken met uitdagende gesprekken.
Ondanks het feit dat je vaak al communicatieopleidingen achter de rug hebt, blijven moeilijke gesprekken een heikele klus. Onze natuurlijke neiging is te gaan argumenteren maar de kern van het gedrag van de ander is dat hij zich te kort gedaan voelt. Hoe kan je nu zo een gesprek constructief laten verlopen zodat jij kan zeggen wat je wil en je gesprekspartner er een goed gevoel bij overhoudt?
Daarmee gaan we aan de slag in deze workshop. Je krijgt handvatten om dergelijk gesprek succesvol aan te pakken en we gaan we samen experimenteren en nieuw gedrag inoefenen. Geen blabla maar doen!
Over Ilse Bal & Bart Klein
Ilse Bal (trainer, consultant en coach) en Bart Klein (trainingsacteur en coach) runnen samen Bal&Klein, een opleidings- en adviesbedrijf voor organisaties die het welzijn van hun medewerkers ter harte nemen. Ze helpen professionals met communicatie- en leiderschapstrainingen om vaardig te communiceren en betere resultaten te halen.