Verslag van het YourCoach Café op donderdag 19 september 2013 over Speedcoachings met 3 coaches.
Speedcoachings met 3 coaches
Op donderdagavond 19 september openden we bij YourCoach voor het eerst de deuren van Loft 26, onze nieuwe zaal. Er is natuurlijk nog hopen werk aan, maar we waren maar blij om er nu al mensen te kunnen ontvangen.
Na meer dan anderhalf jaar plannen, werken opvolgen, worstelen met aannemers en bouwheren, moeilijke keuzes over de inrichting en budgetten, komen we nu op een punt dat de zaal aan de wereld kan worden voorgesteld. Dat zullen we eerst nog rustig doen, zodat we kunnen aftasten wat de mogelijkheden zijn en welk gebruik wij aangenaam en gepast vinden.
De meer dan 20 bezoekers stonden te popelen om op consultatie te gaan en konden afwisselend bij één van de drie coaches terecht, terwijl er aan de bar gezellig gebabbeld werd.
Over de speed coachings
Op 19 september maakten Stefaan Werbrouck met Oosterse wijsheid, Sylvie Oerlemans met opstellingen en ikzelf (Benjamin Ball) met kaarten onze opwachting.
Deelnemers kregen bij het binnenkomen een blad waarop ze hun vraag konden voorbereiden en scherpstellen. Daarmee konden ze één voor één bij een coach gaan, die hen tijdens een speed coaching een ander perspectief probeerde te bieden. Zo kon men bij meerdere coaches terecht op één avond, en drie verschillende zienswijzen toevoegen aan de eigen visie.
Een interessante en dynamische aanpak! Met speedcoaching ga je niet al te diep in op de vraag, maar bied je vanuit het eerste instinct een prikkel aan waarmee de persoon verder kan. Vaak hebben we namelijk al heel snel een beeld van hoe iets in elkaar zit, zonder dat we veel informatie nodig hebben. Het is een instinct, een intuïtief aanvoelen dat bij speedcoaching aangesproken wordt.
Het voordeel is dat je coach nog niet mee is met heel het verhaal, waardoor deze onafhankelijker en helderder kan inschatten wat er aan de hand is en wat er nodig is.
Het mogelijk nadeel is natuurlijk dat de sessie niet zo diep kan gaan, en dat er belangrijke elementen van het verhaal verloren gaan. Aan de klant om te nemen wat nuttig is, en daarmee verder te werken.